Growth marketing – co to jest i jak go wykorzystać?

Pojęcie trendów obowiązuje niemal w każdej dziedzinie, dlatego nie powinno nikogo dziwić obowiązywanie trendów w marketingu internetowym. Ta stosunkowo nowa dziedzina marketingu prężnie się rozwija i również tworzy swoje mody na dane strategie czy rozwiązania. Wśród obowiązujących trendów w marketingu internetowym aktualnie króluje growth hacker marketing.

Growth marketing – co to?

growth marketingGrowth marketing to nowe pojęcie, które dopiero raczkuje w marketingu na polskim podwórku, dlatego nie ma jeszcze odpowiednika tego słowa w języku polskim. Przez ostatnie lata growth marketing pomógł ponownie zdefiniować cel marketingu. Zmienił sposób, w jaki marketerzy myślą o potrzebach użytkowników i tworzeniu produktów, które w pełni będą odpowiadać ich wymaganiom. Inaczej mówiąc, growth marketing polega na pozbyciu się istniejących barier, które hamowałyby proces tworzenia najlepszego produktu i skupieniu się na doświadczeniach użytkownika.

Growth marketing = growth hacking?

Growth hacking to technika marketingowa, która ma na celu przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę internetową firmy. Polega na utrzymywaniu stałego zainteresowania użytkowników, by nie opuścili danej strony internetowej i całkowicie nie zrezygnowali z usługi. Skąd hacking? Nie można rozumieć tego dosłownie – hacking odnosi się tutaj do korzystania z nieszablonowych, innych od tradycyjnych, metod marketingu. Oba pojęcia są tożsame i używane zamiennie, chociaż częściej mówi się o growth marketingu. Celem growth marketingu może być:

  • zwiększenie sprzedaży produktów
  • zwiększenie zasięgu
  • wzrost konwersji – doprowadzenie do tego, aby użytkownik kliknął i, w zależności od charakteru usługi, zarejestrował się gdzieś lub dokonał zakupu

Przykłady growth marketingu

Growth marketing jest skupiony przede wszystkim na osiągnięcie zysku. Jego początki sięgają promocji startupów, które nie miały wystarczających środków finansowych, które mogłyby przeznaczyć na promocję swojej oferty. Growth marketing jest stworzony dla młodych, odważnych umysłów pełnych kreatywnych pomysłów znających nowoczesne technologie. Sztandarowymi przykładami growth marketingu są przypadki serwisu Hotmail, Dropbox czy Uber. W growth marketingu, oprócz zysku, duży nacisk kładzie się również na potrzeby użytkowników. Nie mogłaby powstać odpowiednia strategia, a później kampania marketingowa, bez doskonale dopasowanego produktu, który swoją funkcjonalnością i designem nie będzie odpowiadał wymaganiom użytkownika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *