SEO PR – zarządzanie reputacją online

Wizerunek firmy coraz częściej nie dotyczy wyłącznie pozytywnych opinii klientów, którzy dokonują np. faktycznych zakupów w sklepie stacjonarnym, ale również dotyczy działań firmy w sieci i jej wizerunku online. Jak zatem stworzyć odpowiedni wizerunek? Jak zadbać o komunikację marketingową ze swoimi odbiorcami? A wreszcie, jak stale utrzymywać zainteresowanie odbiorców? Na niektóre z tych pytań odpowiedzią jest SEO PR.

SEO PR – co to jest?

seo prSEO PR, inaczej SERM (ang. Search Engine Reputation Management), to strategia, której celem jest wpłynięcie na to, które informacje będą bardziej widoczne dla klientów. To pojęcie, podobnie jak SEO, związane jest z optymalizacją pod kątem wyszukiwarki Google. Tym razem nie chodzi o optymalizację własnej strony, a optymalizację stron obcych, które tworzą dobry wizerunek twojej firmy, jest to tzw. zarządzanie reputacją. Na czym polega SEO PR?

  • analiza treści wyników wyszukiwania w Google
  • prowadzenie profili w mediach społecznościowych
  • publikowanie pozytywnych lub neutralnych treści
  • pozycjonowanie pozytywnych lub neutralnych treści związanych z wizerunkiem firmy

Na czym polega publikowanie pozytywnej treści?

Samo publikowanie jakiejkolwiek treści nie wystarcza. Konieczne jest, aby była to treść o zabarwieniu pozytywnym lub chociażby neutralnym. Jak mają wyglądać te pozytywne treści? Mogą polegać na przykład na:

  • umieszczaniu merytorycznych komentarzy związanych z branżą firmy
  • promowaniu materiałów swojej firmy na stronach zaprzyjaźnionych firm czy blogerów, influencerów
  • tworzeniu eksperckich materiałów
  • przygotowywaniu odpowiednich materiałów prasowych oraz ich dystrybucji

Komunikacja marketingowa

Komunikacja online to proces, który odgrywa znaczącą rolę w budowaniu pozytywnego odbioru firmy. Proces ten polega na przekazywaniu informacji innym osobom czy firmom i, tak jak klasyczny schemat przekazu informacji, wymaga zaistnienia sześciu poniższych elementów:

  • źródło
  • komunikat
  • kanał komunikacji
  • odbiorca
  • proces kodowania
  • dekodowanie

Kiedy zdecydować się na SEO PR?

Zawsze. Konkretniej mówiąc warto podjąć działania zarządzające reputacją i mające na względzie poprawę wizerunku firmy, gdy masz dużo klientów, którzy mogą wystawić pozytywne opinie. Z kolei gdy twoja firma jest jeszcze mało znana, również warto zadbać o optymalizację, by potencjalni klienci nie odnieśli wrażenia, że twoja firma powstała od tak, a pracownicy nie mają pojęcia co robią. Co więcej, przy budowaniu swojego wizerunku jako ekspert w branży również warto zdecydować się na współpracę z agencją i podjęcie działań związanych z SEO PR.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *