SEO i SEM – czym się różnią?

SEO, SEM, kampania SEM lub usługi SEO – pojęcia, które ostatnio zyskują na popularności i są nieodzownym elementem związanym z marketingiem internetowym. Oseo i sem googlebecnie marketing coraz bardziej przenosi się w stronę internetu, ponieważ to tutaj znajduje się coraz więcej użytkowników i potencjalnych klientów. Kolejne strony internetowe i sklepy internetowe powstają masowo zalewając tym samym internet kolejnymi niepotrzebnymi informacjami i powielanymi produktami. Jednocześnie to sprawia, że coraz trudniej się odnaleźć w świecie internetu, odsiać wartościowe treści i wybić się spośród sporej i ciągle rozwijającej się konkurencji. Aby sklep przynosił jak najwięcej korzyści musi zajmować wysoką pozycję wśród wyszukiwań wyszukiwarki google, czyli trzeba go zoptymalizować. Jak to zrobić? Co oznaczają te bardzo podobne skróty? Czy są to pojęcia tożsame?

SEM – co to jest?

SEM (ang. Search Engine Marketing) to działania promocyjne w internecie, które mają na celu właśnie optymalizację stron internetowych i jak najlepsze ich pozycjonowanie, które w dalszych konsekwencjach prowadziłoby do zwiększenia konwersji. SEM jest pojęciem szerszym od SEO i swoimi ramionami obejmuje SEO a także PPC (ang. Pay Per Click). Do zalet stosowania SEM należą:

  • lepsza efektywność za niższe koszty
  • nie narzucająca się reklama
  • konkretne słowa, konkretne frazy, konkretny odbiorca
  • korzyści w krótkim czasie

SEO – co to jest?

Pojęcie SEO (ang. Search Engine Optimization) związane jest z pozycjonowanie strony – optymalizacją strony internetowej pod względem wyszukiwarki. Cel SEO jest prosty: jak najwyższy wynik w organicznych wynikach wyszukiwania przy uwzględnieniu konkretnych słów kluczowych. Do działań SEO zalicza się:

  • optymalizację treści znajdujących się na stronie
  • zmiany w kodzie strony

Kampania SEM

Każde działania w internecie należy przemyśleć. W odniesieniu do SEM mowa tutaj o przeprowadzaniu kampanii SEM, która pozwala na zaplanowanie działań marketingowych podejmowanych dla danej firmy czy marki. Najlepiej należy ustalić sobie poszczególne kroki kampanii. Najpierw należy precyzyjnie określić cel oraz zainwestować w działania SEM. Należy przy tym jednocześnie pamiętać, żeby kampanii SEM nie traktować jednorazowo, ale jako długotrwały proces, na który ma wpływ wiele czynników. Na koniec należy jeszcze co jakiś czas analizować wyniki ruchów na stronie, by cały czas mieć aktualny dostęp do danych, sprawdzać, jakie oferty są chętniej klikalne, które doprowadzają do konwersji i czy faktycznie na stronę zaglądają goście.

Usługi SEO

SEO nie jest pojęciem tożsamym z pozycjonowaniem. SEO zawiera się w pozycjonowaniu i jest jednym z jego narzędzi. SEO zajmuje się zmianą w kodzie strony, umieszczeniem unikalnej treści, a także układem jej na stronie internetowej. SEO i pozycjonowaniu przyświeca taki sam cel, który brzmi następująco: znaleźć się w czołówce wyników w wyszukiwarce. Do osiągnięcia celu mogą się przyczynić:

  • tworzenie i zamieszczanie na stronie internetowej unikalnych treści
  • odpowiednia budowa menu, by była jak najbardziej funkcjonalna i umożliwiała wewnętrzne linkowanie strony
  • stosowanie hierarchii nagłówków, pogrubień

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *